Friday, 9 September 2016

Tytuł projektu: Interesujące zawody
Wiek uczestników - 10-19
Języki: angielski, rumuński, ukraiński, turecki, rosyjski, włoski, polski, suahili , luganda
Kraje partenrskie: Rumunia (koordynator) Ukraina (współkoordynator), Turcja, Kenia, Włochy, Uganda, Polska

Liczba uczniów biorących udział w projekcie: 30-50

Opis:
21 wiek przyniósł diametralną  zmianę w stylu życia. Praca jest fundamentalną potrzebą człowieka, źródłem satysfakcji także finansowej. Ciągły rozwój społeczeństwa, gospodarki, pojawianie się nowych technologii i nowych rynków sprawia, że dzieci powinny być świadome i kierować swoim rozwojem pod kontem wyboru zawodu zanim podejmą decyzję o jego wykonywaniu kiedy dorosną. Celem projektu jest przygotowanie merytoryczne dzieci do podejmowania w przyszłości wyborów zgodnych z ich zainteresowaniami, talentami i kształtowanie umiejętności niezbędnych do wykonywania wybranych profesji. Językiem projektu będzie język angielski do porozumiewania się na płaszczyźnie międzynarodowej i języki partnerów do przygotowania poszczególnych elementów projektu na płaszczyźnie szkoły. W celu dokumentowania i opracowywania elementów projektu będziemy posługiwać się nowoczesnymi technologiami. W ramach projektu odwiedzimy miejsca pracy naszych rodziców i przeprowadzimy wywiad na temat szczegółów wykonywanego zawodu. Opublikujemy efekty naszych rozmów a każda grupa stworzy  listę 5 najpopularniejszych zawodów. Porównamy rezultaty i  opublikujemy je na blogu.  

Przedmioty:
sztuka, języki obce, technika, technologie komputerowe, ścieżki międzyprzedmiotowe

Narzędzia i metody:
Prezentacje powerpoint
wideokonferencje
strony internetowe
portale społecznościowe
Twin space
Facebook

Cele:
Głównym celem jest pomoc uczniom w wieku 10-19 w wybraniu najlepszego dla nich zawodu zgodnego z ich zainteresowaniami, umiejętnościami oraz rozwój potrzebnych kompetencji. Nasi uczniowie usprawnią swoje umiejetności językowe, posługiwanie się TIK a także umiejetności artystyczne. Nauczą się jak przeprowadzać wywiad i prezentować jego rezultaty, prowadzić dokumentację zdjęciową i plastyczną.

 Realizacja projektu
Nauczyciele komunikują się za pomocą poczty elektronicznej, portalu Twinspce, FB,itp… Partner z Rumunii rozpoczyna prowadzenie bloga projektu, który będzie pełnił rolę dziennika, dokumentowania działań oraz ich ewaluacji. Wszyscy partnerzy opublikują materiały. 26 września w Dniu Języków Obcych partnerzy zaprezentują swoje szkoły i kraje na blogu. Następnie każda z partnerskich szkół zaprezentuje 5 najpopularniejszych zawodów i przygotuje wzór wywiadu do przeprowadzenia z wybranymi osobami. Podczas spotkań zrobimy zdjęcia a spośród propozycji  wybierzemy logo projektu.(Październik-Listopad) W grudniu i kwietniu wymienimy się kartami świątecznymi. Od stycznia do kwietnia przeprowadzimy wywiady i stworzymy galerię zdjęć i prac plastycznych, materiałów. W maju i czerwcu przeprowadzimy wywiad ze sławną osobą, celebrytą lub politykiem , wykorzystując FB. W czerwcu podsumujemy projekt. Podczas trwania projektu będziemy organizować spotkania na Skypie.

Rezultaty projektu:

Efektem projektu będzie stworzony przez uczniów blog zawierający zebrane podczas wywiadów materiały, informacje, zdjęcia i prace plastyczne. Będą one ogólnodostępne do wykorzystania przez innych nauczycieli. 

No comments:

Post a Comment