Tytuł projektu: Interesujące zawody
Wiek uczestników - 10-19
Języki: angielski, rumuński, ukraiński, turecki, rosyjski, włoski, polski, suahili
, luganda
Kraje partenrskie: Rumunia (koordynator) Ukraina (współkoordynator),
Turcja, Kenia, Włochy, Uganda, Polska
Liczba uczniów biorących udział w projekcie: 30-50
Opis:
21 wiek przyniósł diametralną zmianę
w stylu życia. Praca jest fundamentalną potrzebą człowieka, źródłem satysfakcji
także finansowej. Ciągły rozwój społeczeństwa, gospodarki, pojawianie się nowych
technologii i nowych rynków sprawia, że dzieci powinny być świadome i kierować
swoim rozwojem pod kontem wyboru zawodu zanim podejmą decyzję o jego wykonywaniu
kiedy dorosną. Celem projektu jest przygotowanie merytoryczne dzieci do podejmowania
w przyszłości wyborów zgodnych z ich zainteresowaniami, talentami i
kształtowanie umiejętności niezbędnych do wykonywania wybranych profesji.
Językiem projektu będzie język angielski do porozumiewania się na płaszczyźnie
międzynarodowej i języki partnerów do przygotowania poszczególnych elementów
projektu na płaszczyźnie szkoły. W celu dokumentowania i opracowywania
elementów projektu będziemy posługiwać się nowoczesnymi technologiami. W ramach
projektu odwiedzimy miejsca pracy naszych rodziców i przeprowadzimy wywiad na
temat szczegółów wykonywanego zawodu. Opublikujemy efekty naszych rozmów a każda
grupa stworzy listę 5
najpopularniejszych zawodów. Porównamy
rezultaty i opublikujemy je na blogu.
Przedmioty:
sztuka, języki obce, technika, technologie komputerowe, ścieżki
międzyprzedmiotowe
Narzędzia i metody:
Prezentacje powerpoint
wideokonferencje
strony internetowe
portale społecznościowe
Twin space
Facebook
Cele:
Głównym celem jest pomoc uczniom w wieku 10-19 w wybraniu najlepszego dla
nich zawodu zgodnego z ich zainteresowaniami, umiejętnościami oraz rozwój
potrzebnych kompetencji. Nasi uczniowie
usprawnią swoje umiejetności językowe, posługiwanie się TIK a także
umiejetności artystyczne. Nauczą się jak przeprowadzać wywiad i prezentować jego
rezultaty, prowadzić dokumentację zdjęciową i plastyczną.
Realizacja projektu
Nauczyciele komunikują się za pomocą poczty elektronicznej, portalu Twinspce,
FB,itp… Partner z Rumunii rozpoczyna prowadzenie bloga projektu, który będzie
pełnił rolę dziennika, dokumentowania działań oraz ich ewaluacji. Wszyscy partnerzy
opublikują materiały. 26 września w Dniu Języków Obcych partnerzy zaprezentują
swoje szkoły i kraje na blogu. Następnie każda z partnerskich szkół zaprezentuje
5 najpopularniejszych zawodów i przygotuje wzór wywiadu do przeprowadzenia z
wybranymi osobami. Podczas spotkań zrobimy zdjęcia a spośród propozycji wybierzemy logo projektu.(Październik-Listopad)
W grudniu i kwietniu wymienimy się kartami świątecznymi. Od stycznia do
kwietnia przeprowadzimy wywiady i stworzymy galerię zdjęć i prac plastycznych,
materiałów. W maju i czerwcu przeprowadzimy wywiad ze sławną osobą, celebrytą lub
politykiem , wykorzystując FB. W czerwcu
podsumujemy projekt. Podczas trwania projektu będziemy organizować spotkania na
Skypie.
Rezultaty
projektu:
Efektem projektu będzie stworzony przez uczniów blog zawierający zebrane podczas
wywiadów materiały, informacje, zdjęcia i prace plastyczne. Będą one ogólnodostępne
do wykorzystania przez innych nauczycieli.
No comments:
Post a Comment